Inoviranje poslovnih modelov: nova vrednost v dobi podatkov in digitalnih tehnologij

Kako nadgraditi ali ustvariti nove prebojne poslovne modele

Vsako uspešno podjetje temelji na jasnem poslovnem modelu – načinu, kako ustvarja, dostavlja in zajema vrednost. V času, ko digitalne tehnologije spreminjajo pravila igre in podatki postajajo eden najpomembnejših virov, je ključno razumeti, kako lahko temu organizacije prilagodijo, nadgradijo ali dodajajo poslovne modele.
Podjetja, ki znajo prepoznati priložnosti, skrite v podatkih, in jih povezati z možnostmi, ki jih ponujajo nove tehnologije, lahko ustvarijo poslovne modele, ki ne le zadovoljijo obstoječe potrebe kupcev, temveč odprejo vrata povsem novim oblikam vrednosti. Zato inoviranje poslovnih modelov ni več samo priložnost, temveč je nujnost.
Ta delavnica je zasnovana tako, da nadgradi osnove razumevanja poslovnih modelov s posebnostmi njihovega inoviranja v dobi podatkov in digitalnih tehnologij.

Komu je delavnica namenjena?

Ta delavnica je namenjena tako tistim, ki se z inoviranjem poslovnih modelov šele spoznavajo, kot tudi izkušenim strokovnjakom, ki želijo raziskati nove pristope in izkoristiti potencial digitalnih tehnologij in podatkov pri inoviranju:

  • Vodjem
  • Razvojnim menedžerjem
  • Strateškim načrtovalcem
  • Vodjem oddelkov za inovacije
  • Vodjem oddelkov za digitalno transformacijo
  • Poslovnim analitikom
  • Podjetnikom in startup ustanoviteljem
  • Vsem, ki želijo poglobljeno razumeti in oblikovati poslovne modele prihodnosti

Kaj boste z udeležbo pridobili?

  • Poglobljeno razumevanje poslovnih modelov in njihovega pomena.
  • Pregled največjih zmot razumevanja poslovnih modelov.
  • Razumevanje sestavnih delov poslovnega modela in spoznali najpogostejša orodja za njihovo vizualizacijo ter načrtovanje poslovnih modelov.
  • Razumevanje ključnih razlik med klasičnimi in digitalnimi poslovnimi modeli.
  • Identifikacijo priložnosti za inoviranje z uporabo digitalnih tehnologij in podatkov.
  • Uvid v to kaj so disruptivni poslovni modeli in kako jih zasnovati.
  • Razumevanje kaj so ekosistemi in zakaj so pomembni za inoviranje poslovnih modelov.
  • Razumevanje pomena eksperimentiranja za nove poslovne modele.
  • Vajo oblikovanja novega digitalnega poslovnega modela, prilagojenega specifičnim potrebam vašega podjetja.

Vsebina delavnice

Razumevanje poslovnih modelov in njihov pomen
– Najpogostejše zmote o poslovnih modelih
– Kaj je poslovni model in kako se razlikuje od operativnega modela
– Poslovni modeli, strategije in digitalna transformacija
– Zakaj je inoviranje poslovnih modelov ključno za dolgoročni uspeh organizacij
Digitalna ekonomija in njen vpliv na poslovne modele
– Glavne značilnosti digitalne ekonomije
– Digitalni kupec vs Tradicionalno podjetje
– Digitalni poslovni modeli nivoja 1 in nivoja 2
– Pomen podatkov in digitalnih tehnologij za inoviranje poslovnih modelov s primeri
Osnove poslovnih modelov
– Business Model Canvas
– Jobs-to-be-Done (JTBD)
– Elementi vrednosti
– Value Proposition Canvas
– Primeri
Klasične metode inoviranja poslovnih modelov
– Design Thinking, Google Design Sprint
– Odprto inoviranje
– Strategija modrega oceana
– Primeri
Sodobno inoviranje poslovnih modelov
– Inoviranja poslovnih modelov s podatki in digitalnimi tehnologijami
– Razvoj digitalnih platform in učinek mreženja (Network Effect)
– Eksperimentiranje in poslovni modeli
– Poslovni modeli in uporaba umetne inteligence (AI),
– Primeri
Disruptivni poslovni modeli in ekosistemi
– Kaj so disruptivne inovacije in kako so povezane s poslovnimi modeli
– Ekosistemi
– Primeri
Identifikacija priložnosti za inoviranje poslovnih modelov
– Vaja na pripravljenem primeru
– Vaja z apliciranjem na lastno podjetje

Metodologija dela

  • Sprejemanje enostavnih in kompleksnih odločitev
  • Strukturirani odločitveni modeli (angl. Structured decision models)
  • Sistemsko razmišljanje (angl. Systems thinking)
  • Kritično razmišljanje (angl. Critical Thinking)
  • Reševanje problemov (angl. Problem Solving)
  • Razumevanje pomena podatkov in umetne inteligence pri podpori odločanju

 Povezane kompetence

  • Sprejemanje enostavnih in kompleksnih odločitev
  • Strukturirani odločitveni modeli (angl. Structured decision models)
  • Sistemsko razmišljanje (angl. Systems thinking)
  • Kritično razmišljanje (angl. Critical Thinking)
  • Reševanje problemov (angl. Problem Solving)
  • Razumevanje pomena podatkov in umetne inteligence pri podpori odločanju

 Predavatelj

Aleš Štempihar, podpredsednik IIBA Slovenija, direktor Askit d.o.o.
Aleš pomaga podjetjem pri: oceni njihove konkurenčnosti v digitalni ekonomiji na podlagi ocene digitalne zrelosti in sposobnosti inoviranja poslovnih modelov, pri pripravi digitalne strategije in izvedbi digitalne poslovne preobrazbe. Pri tem posebno pozornost namenja poslovno analitičnem pomenu podatkov za pripravo ostalih digitalnih strateških elementov, kot tudi krepitvi izkušnje kupca, izkušnje in zavzetosti zaposlenih ter poslovni agilnosti na osnovi podatkovno vodenih organizacij. Aleš ima več kot 25 let poslovnih izkušenj, od tega 10 let na področju poslovne digitalnosti, kar dokazuje s 6 mednarodnimi certifikati.

 Trajanje

Delavnica traja 8 šolskih ur in jo bomo izvedli 12.2.2025 v Ljubljani. 

 Cena

290 EUR + 22% DDV s plačilom najkasneje 3 dni pred začetkom delavnice.

 Prijava

Prijavite se lahko preko prijavnega obrazca na desni strani, ali na elektronski naslov: info@slovenia.iiba.org.

 Ostale informacije

Delavnico lahko izvedemo tudi pri vas interno, lahko tudi v povezavi z vašim konkretnim projektom. Možna je tudi prilagoditev vsebine delavnice glede na vaše potrebe in želje.